Do zakresu działania referatu finansowego należy w szczególności:
-
opracowanie projektu budżetu;
-
przestrzeganie dyscypliny budżetowej;
-
zapewnienie prawidłowego przebiegu wykonania budżetu;
-
rozliczanie i ewidencjonowanie operacji budżetowych;
-
finansowanie powiązanych z budżetem Gminy jednostek organizacyjnych oraz prowadzenie bieżącego nadzoru nad ich gospodarką finansową;
-
dokonywanie okresowych analiz sytuacji ekonomiczno – finansowej Gminy i sporządzanie materiałów w tym zakresie oraz referowanie o powyższym na posiedzeniach Rady;
-
wymiar, pobór i windykacja podatków i opłat w Gminie;
-
wystawianie zaświadczeń w sprawach należności podatkowych, dochodów z gospodarstwa rolnego, bonów paliwowych;
-
rozliczanie podatku VAT w Gminie;
-
sporządzanie sprawozdań finansowych z zakresu wymiaru podatków;
-
prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem społecznym pracowników;
-
naliczanie płac dla pracowników Urzędu;
-
prowadzenie ksiąg rachunkowych;
-
sporządzanie sprawozdań statystycznych w zakresie realizowanych w referacie spraw;
-
organizowanie prac związanych z przeprowadzeniem inwentaryzacji i jej rozliczenie;
-
pobór i prowadzenie dokumentacji w zakresie opłaty skarbowej;
-
sporządzanie przelewów bankowych;
-
sporządzanie projektów uchwał i zarządzeń z działania referatu;
-
sporządzanie decyzji w zakresie ulg, umorzeń, rozkładania na raty oraz odraczania terminu zapłaty podatków i opłat lokalnych;
-
pobór i windykacja czynszów za lokale;
-
terminowe i wyczerpujące załatwianie wpływających od ludności skarg, odwołań i podań w sprawach podatków i opłat;
-
rozliczanie delegacji służbowych;
-
sporządzanie i wydawanie informacji pracownikom urzędu o osiąganych przez nich dochodach–PIT 11,
-
prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania;
-
inkaso opłaty targowej;
-
obsługa kasowa budżetu;
-
współdziałanie z Urzędem Skarbowym w zakresie planowania i rozliczeń należności budżetowych w zakresie dochodów realizowanych przez US w Płońsku na rzecz budżetu Gminy;
-
współdziałanie z Regionalną Izbą Obrachunkową.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Piątkowski Mariusz
- Data udostępnienia w BIP: 2011-01-14 14:24:20
- Informacja zaktualizowana przez: Piątkowski Mariusz
- Data ostatniej aktualizacji: 2020-07-10 11:51:24
- Liczba odsłon: 1898
- Historia dokumentu: