Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:
-
rejestracja urodzeń, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób;
-
sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenia ksiąg stanu cywilnego;
-
sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń;
-
przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych;
-
przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego;
-
stwierdzanie legitymacji procesowej; do wstąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa;
-
wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego;
-
wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu;
-
przekazywanie ksiąg stanu cywilnego do właściwego archiwum państwowego;
-
organizowanie uroczystości jubileuszowych
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Piątkowski Mariusz
- Data udostępnienia w BIP: 2011-01-14 15:35:56
- Informacja zaktualizowana przez: Piątkowski Mariusz
- Data ostatniej aktualizacji: 2020-07-10 11:55:44
- Liczba odsłon: 1851
- Historia dokumentu: