Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:
  1. rejestracja urodzeń, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób;
  2. sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenia ksiąg stanu cywilnego;
  3. sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń;
  4. przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych;
  5. przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego;
  6. stwierdzanie legitymacji procesowej; do wstąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa;
  7. wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego;
  8. wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu;
  9. przekazywanie ksiąg stanu cywilnego do właściwego archiwum państwowego;
  10. organizowanie uroczystości jubileuszowych
Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Piątkowski Mariusz
  • Data udostępnienia w BIP: 2011-01-14 15:35:56
  • Informacja zaktualizowana przez: Piątkowski Mariusz
  • Data ostatniej aktualizacji: 2020-07-10 11:55:44
  • Liczba odsłon: 1856
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 1887590]

przewiń do góry